Friday, October 24, 2014

Sunday, October 19, 2014

PETUA MENCERAHKAN KULIT WAJAH DENGAN BAHAN YANG MUDAH DIDAPATI DIRUMAH



Mesti ramai yang nak tahu kan macamana nak cerahkan wajah dengan cara yang mudah..murah dan berkesan.

Anda boleh memilih untuk memakai krim pemutih yang berada dipasaran ataupun mengusahakan dengan bahan-bahan makanan.Harus anda ingat bahawa krim-krim tersebut sedah tentu mengandungi bahan kimia yang mana ianya akak memberi kesan buruk pada masa yang akan datang.

Jangan risau.Anda tetap boleh usahakan untuk memutihkan kulit wajah dengan bahan-bahan yang mudah untuk anda dapati.Hanya di rumah.Bestkan?

Jadi disini saya kongsikan cara memutihkan wajah dengan bahan yang mudah dicari :

1. SUSU
-----------
Warnanya pun putih.Selain ianya baik untuk tulang,gigi dan kuku,kandunga susu juga dapat mengeluarkan sel kulit mati.Caranya dengan megambil satu kapas muka,celupkan kedalam susu dan tepekkan di seluruh wajah muka.Biarkan selama 15-20 minit,kemudian bilaslah dengan air yang bersih.Lakukan sebelum tidur hari-hari.

2. BETIK
----------
Buah betik selain sedap dimakan,ianya mengandungi enzim yang dipercayai mampu membuang sel kulit mati dan tompok hitam di wajah.Caranya,kisar sedikit betik muda yang masih hijau dan betik masak yang berwarna oren bersama-sama.Tepekkan di wajah anda dan biarkan selama 15 minit.Kemudian bilas dengan air yang bersih.Lakukan secara konsisten sebelum tidur untuk hasil yang lebih baik.

3. TOMATO
--------------
Buah tomato kaya dengan Vitamin C juga bermanfaat untuk memutihkan kulit.Caranya ialah dengan memarut tomato tersebut,tambahkan sedikit perahan lemon dan gaul rata.Setelah itu oleskan di wajah anda dan biarkan selama 15 minit sebelum dibilas dengan air bersih.Cara ini seeloknya dilakukan seminggu sekali.

4.LEMON
-----------
Buah lemon juga sangat kaya dengan Vitamin C dan mampu mencerahkan kulit yang sebelumnya kusam.Caranya juga mudah.Perah sedikit lemon dan ratakan jus perahan tadi keseluruh muka.Basuh dengan air bersih setelah 15 minit.Lakukan setiap malam.

5.KENTANG
---------------
Kentang mengandungi Vitamin C,B compleks serta mineral yang dapat membuatkan kulit wajah tampak lebih cerah.Caranya ialah dengan tumbuk kentang yang telah dipotong halus.Campurkan dengan madu.Ratakan ke seluruh wajah selama 15-20minit.Kemudian bilaslah dengan air.Anda akan rasa segar dan amalkan selalu untuk dapatkan kulit yang cerah.

Mudah bukan?
Tetapi sebelum anda mencuba,sebaiknya perhatikan dulu mana yang sesuai dengan kulit anda.Pilihlah salah satu dari yang diatas yang serasi dengan anda.





Selamat mencuba :)
Continue Reading

Thursday, October 16, 2014

[KELAS MAYA] VISION BOARD INSPIRASI AL-FATEH


VISION BOARD

anda ada impian?....pasti ada bukan?....atau tidak pasti?

bagaimana membina impian?

mengapa kita perlu ada impian?

TEMUI Supervisor Mursyidah membincangkan topik vision board berinspirasikan bagaimana Sultan Muhammad Al-Fatih menakhluk kota konstantinople.

SEDIKIT INFO





Selama lebih 600 tahun tentera Islam cuba menawan Kota konstantinople tetapi gagal...Tetapi akhirnya berjaya ditawan oleh seorang pemuda yang hanya berumur 21 tahun!!!


Continue Reading

Wednesday, October 15, 2014

[KELAS MAYA] TIPS MEMULAKAN BUSINESS SHAKLEE


Perasan tak ramai orang join Shaklee sekarang ni?
Tapi tak semuanya berbisnes.
Ada yang makan sendiri..
Ada yang nak bisnes tapi upline tak ajar..
Ada yang nak bisnes tapi tak reti macamana nk buat..

KEMAHUAN tu dah ada.Tapi jalannya tak nampak.nak masuk gear D tak masuk2!!
Payah bebeno rasanya.

Jadi malam ni semuanya kerunsingan dihati akan dirungkaikan.Jalan akan dibuka satu per satu.
Kepada anak cucu ku SUCCESSORS...malam ni kita berguru dengan seorang Supervisor hebat Yussyiqim Binti Yusof.Banyak rahsia yang nak dikongsikan eksklusif untuk anda semua.
Continue Reading

ADVANCE JOINT HEALTH TABLET

AJHT Shaklee mengandungi beberapa nutrient penting yang baik untuk kesihatan sendi.Diatara vitamin dan mineral yang amat diperlukan dalam menyokong kesihatan sendi adalah:-

1.Ekstrak jagung membekalkan sumber glukosamin yang pekat
- Glukosamine adalah supplemen utama yang membantu mengatasi masalah sendi dan meningkatkan kesan kusyen bagi sendi yang telah haus.Ia membantu meningkatkan pelbagai gerakkan mobility dan fleksibiliti.Glukomin AJHT menampilkan glukosamin hidroklorid sumber yang paling tinggi konsentrasinya dan diperoleh dari sumber sayuran.Manakala set sendi lain yang berada di pasaran kebanyakannya bersumberkan glukosamin dari sumber kekerang.

2. Ekstrak Bosellia – membantu keselesaan sendi memudahkan pergerakan dan meningkatkan kemampuan melakukan aktiviti harian dengan lebih baik.

3. Vitamin C  - AJHT Shaklee membekalkan 100% nilai harian Vitamin C satu nutrient yang diperlukan bagi sintesis kolagen

4. Zinc Kuprum dan Manganese – Mineral penting untuk membina tisu penghubung




Mengapa Advanced Joint Health Tablet Shaklee?

Sumber yang diambil adalah berasaskan sayur-sayuran dan tumbuh-tumbuhan kerana kebanyakan glukomin dipasaran bersumberkan dari kekerang.Anda boleh mendapatkan kesannya dalam masa 5 HARI sahaja kerana penyerapan lebih 28% lebih baik..



klik ikon dibawah bagi mendapatkan
AJHT Shaklee


I'm Your SHAKLEE Independant Distributor

NASIR/SYAHIRAH
ID No. 909042 
SMS/WhatsApp : 012-3903309/017-3047554

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Continue Reading

Tuesday, October 14, 2014

OSTEMATRIX


Apakah symtom-symtom kekurangan kalsium?

Antara tanda-tanda kekurangan Kalsium:

1. Otot & Saraf:
2. Kebas dan rasa yang mencucuk keliling mulut, jari-jari tangan dan kaki.
3. Kejang otot
4. Wheezing(pernafasan berdehit)
5. Susah menelan
6. Suara berubah akibat laryngospasm

Saraf:

- Mudah marah, terjejas keupayaan intelektual, kemurungan, dan perubahan personaliti
- Letih
- Sawan
- Lain-lain pergerakan yang tidak terkawal
- Jantung
- Sesak nafas
- Tanda-tanda lemah jantung...cepat penat
- Kulit
- Rambut kasar
- kuku rapuh
Psoriasis (sakit kulit)
- Kulit kering

Lagi Tanda-Tanda Kekurangan Kalsium:

- Kekejangan atau kram otot
- sukar/susah nak tidur
- Perasaan berdebar-debar
- Eczema-penyakit kulit
- Rapuh kuku
- Sakit Sendi
- Tekanan darah tinggi
- Gigi reput
- Paras Kolestrol timggi
- Kebas-kebas kaki dan tangan
Rheumatiod arthritis
- Rickets


Berapa banyak kah keperluan seharian kalsium?


Bagi seorang dewasa memerlukan sekitar 1000mg-1300mg kalsium sehari.Tetapi bagi ibu-ibu yang sedang mengandung juga menyusu memerlukan lebih dari 1200mg kalsium sehari.Ini bermakna mereka memerlukan sekurang-kurangnya 4 gelas susu sehari bagi menampung keperluan kalsium harian.Kalsium amat penting bagi keperluan ibu dan anak didalam kandungan.


ibu mengandung memerlukan 4 gelas sehari 



Kenapa Ostematrix?




Pengambilan kalsium semata-mata tidak cukup kerana tulang kita memerlukan mineral-mineral yang lain.Kerana setiap kalsium yang di ambil memerlukan:

Magnesium
- 400mg magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang dan membantu menguatkan tulang

Vitamin D
- 400IU vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium

Boron
- Boron dalam jumlah yang disokong secara klinikal untuk membantu metabolisme tulang

Vitamin K
- Vitamin K membantu mengikat mineral untuk membentuk tulang

Mangan, copper dan zink
- Mangan, copper, dan zink co-factor yang ,mengaktifkan enzim yang membantu membina jisim tulang



klik ikon dibawah bagi mendapatkan
OSTEMATRIX


I'm Your SHAKLEE Independant Distributor

NASIR/SYAHIRAH
ID No. 909042 
SMS/WhatsApp : 012-3903309/017-3047554

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Continue Reading

Monday, October 13, 2014

PHYTOCOL ST

Phytocol-ST ialah rumusan proprietari yang dapat menghalang penyerapan kolesterol oleh tubuh.
  • Mengandungi bahan-bahan yang terbukti secara klinikal, dan disokong oleh lebih 80 kajian, berkesan dalam merendahkan paras kolesterol LDL secara semula jadi
  • Dirumus daripada campuran sterol & stanol
  • Membekalkan 2,000mg sterol & stanol tumbuhan setiap hari, mengikut saranan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH)
Berapakah keperluan kolesterol kita?

Seorang dewasa hanya memerlukan 300mg kolesterol sehari.Tetapi purata rakyat Malaysia mengambil lebih 900mg kolesterol sehari.Manakala pesakit jantung hanya memerlukan kurang dari 200 mg kolesterol sehari.Kebanyakan menu makanan rakyat Malaysia mengandungi kandungan kolesterol yang tinggi.




Apa yang akan berlaku jika kandungan kolesterol berlebihan?

Kolesterolyang diambil seharian ini akan menyerap didalam salur darah kita dan menghasilkan mendapan yang dipanggil 'plaque'.Mendapan ini menyebabkan tekanan darah menjadi tinggi kerana saluran darah kiam sempit dan apabila terus tersumbat akan menyebabkan salur darah pecah dan terjadi lah penyakit-penyakit kronik seperti angin ahmar (stroke), sakit janting dan penyakit kardiovuskular yang lain.







Bagaimana PHYTOCOL-ST bertindak?

Fitosterol yang terkandung dalam Phytocol-ST ini akan menjadi bahan yang mampu menghalang kolesterol dari masuk kedalam salur darah kita.Fitosterol ini mampu menghalang sehingga 80% kandungan kolesterol dari amount yang diambil dalam makan kita.





Testimoni PHYTOCOL-ST









klik ikon dibawah bagi mendapatkan
PHYTOCOL-ST




Ada sebarang pertanyaan? Ingin tahu lebih lanjut mengenai PHYTOCOL-ST sila hubungi saya.

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor

NASIR/SYAHIRAH
ID No. 909042 
SMS/WhatsApp : 012-3903309/017-3047554

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Continue Reading

Sunday, October 12, 2014

Kulit Kering Kusam Kini Cerah Dan Lebih Muda Dari Usia

KISAH SAYA 

Kisah yang saya tak pernah cerita pada sesiapa.Yang saya pendam smpai 30 tahun.
Agak-agak anda la kan kalau wajah anda boleh berubah mcm dalam gambar ni....anda suka tak?

KONFEMLA SUKA HABIS PUNYA.
PEREMPUAN MANA YANG SUKA WAJAH TUA?

Kalau orang tanya kenapa saya buat Shaklee?



Nah.ini jawapannya.Tengok wajah saya cukup.Saya pun boleh nangis lihat perubahan diri saya.
Mana taknya...sejak dari sekolah rendah lagi,saya ni

 GEMUK...HITAM DAN TAK CANTIK.

Ini la yang saya rasa sejak dulu.
Memang sejak umur 10 tahun saya dah takde kayakinan diri!Even masa umur saya 15 tahun pun,kalau saya pergi kedai orang panggil saya MAKCIK!
Luluhnya hati saya tak tau nk cerita kat sape.Sedih tau zaman remaja saya.Rasa macam tak wujud dalam dunia ni sebab saya suka menyendiri.MALU!.Muka saya dipenuhi jerawat sejak dari 12 tahun sehinggalah ke alam universiti.Dah macam-macam produk saya beli.Yang mak saya beli pun berlambak-lambak.Mak saya suka beri saya vitamin sebab mak saya memang seorang pencinta vitamin.Tapi....semuanya hampeh.sentiasa mengecewakan saya.
Saya geram sampai saya pernah tekad nak simpan duit nak pergi jumpa pakar kulit.Nak suntik vitamin C kat muka macam artis-artis buat.

Bayangkan...budak sekolah ada impian mcmtu?sedihkan.Orang lain simpan duit nak g blajar universiti.Yang saya nak g rawat muka.hoho
Sampaila masa nak kawin.
Even sampai sekarang saya hairan..aku buruk gemuk hitam pun ada gak orang nak kat aku.haha.Terima kasih suami tercintaku Mohd Nasiruddin Yaakob.Masa tu dalam hati saya..

BUTA KE MATA MAMAT NI?... lol.

Nk kahwin saya tekad.Aku mesti kurus dan cantik.Saya diet kaw2 punya.Boikot nasik 2 tahun.Saya makan sayur dan buah je.Buat jus timun..jus tomato..ratah salad.Betik hari-hari tak miss supaya senang lawas.Dah rasa mcm kambing dah.Kawan-kawan seuni saya memang 100% saksi kejadian kan Asy Kikin dan Liana Rosli? Diorang pun jelek tengok saya makan macamtu.Macam apaje.

Yes!!

Berjaya pun kurus dan sedikit cantik.
Akibat makan sayur dan buah secara berlambak2 setiap hari..jerawat makin surut.Berat saya dari 80kg turun ke 54kg tu!Punya la semangat nak kawinkan.Malula weh gambo kawin buruk.Nak tunjuk anak-anak nanti malu mak depa ni gemuk dan huduh.Malangnya warna kulit tetap sama.Hitam dan manis.Orang selalu panggil saya 'hitam manis'.Sebab saya ada 1 kelebihan.lesung pipit.hehe.

Atau mungkin orang nak ambil hati saya je tu.So...dapatla saya kawin sebagai seorang yang kurus..cantik sedikit tapi HITAM.Saya cuba 1 krim ni.Memang banyak orang jual kat pasaraya.Seller tu terus sapuje kat tangan kita..terus kulit jadi cerah.TERUJA! ok.saya beli.saya pakai.Wah.menjadi jugak.Muka saya makin cerah.Suka saya tengok.Tapi yang sedihnya..tangan dan seluruh badan saya tetap hitam.Takkan nak sapu krim 1 badan?kantoila klo jumpa orang camni.Muka putih,tangan hitam.Mesti orang kata "Dia tu hitam sebenarnya..tengok tangan dia " ha...kannnn..

Sampaila umur saya 28..saya saje makan vitamin Shaklee.Niat asal bukan untuk kulit pun.Saya ambil sebab saya dah jadi zombie sejak beranak anak kedua.Dah rasa hidup kat dunia lain sebab anak saya x tidur sepanjang malam.Siang pulak kalau nak tidur,kene mengamuk 2 jam dulu baru tidur.haa..memang menguji kesabaran.Jadinya..saya makanla vitamin2 tu dengan penuh pengharapan dan berdoa pada Allah..berilah ketenangan dan kesihatan yang baik pada saya.


Saya mengambil ESP dan set kecantikan kulit iaitu Vit E, Vit C dan B complex




Alhamdulillah..Kepala saya tenang.Badan saya kuat dan cergas.Saya boleh kerja dan jaga 2 anak dalam 1 masa. Sebab saya kerja dengan makayah saya.Jadi kalau kerja memang kene angkut sekali 2 anak saya ni.Tangan sebelah taip komputer...sambil menyusu baby...sambil suap anak no.2 makan.Power tak powerlakan.
Tanpa saya sedar...dari hari ke hari,seluruh kulit badan saya makin memutih.Wajah saya makin memuda.Memang ramai orang tegur pun.Saya buat dek je sebab malas nak makan pujian.Tetapi bila suami yang cakap..

"Abang tengok umi dengan kawan2 umi..umi macam 23 tahun" - di cakap ni masa umur saya 29 tahun.suami saya memang jenis susah sangat nak puji.lelakikan.normalla gitu.

"Ish..pepandaije abang ni"

dalam hati.Yeke?rasa seronok dan girangnye bukan main.Tidur pun dalam senyumanje bila dapat pujian dari suami.Memang syukur Allah lorongkan saya untuk makan Shaklee.Jangan tanya dah..kenapa saya buat shaklee?Sungguh saya terhutang budi dengan Shaklee.
Saya tak rasa tua..malah lebih muda dan makin muda.Muda luar dan dalam.
Saya yakin...takde 1 pun wanita kat dunia ni nak nampak tua dari usiakan?
Siapa yang nak rasa perubahan 360° yang saya alami sekarang ini,saya sedia berkongsi dengan anda.Insyallah anda pun boleh transform seperti saya.

Jom jadi isteri yang cantik 

Bukankah kecantikan itu milik semua wanita?


klik ikon dibawah untuk mendapatkan 
SET INI



I'm Your SHAKLEE Independant Distributor

NASIR/SYAHIRAH
ID No. 909042 
SMS/WhatsApp : 012-3903309/017-3047554


Continue Reading

OMEGA GUARD SHAKLEE : MINYAK IKAN TERBAIK DI DUNIA






Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan terbaik di dunia, kerana diperbuat dari ekstrak ikan laut air sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Ikan-ikan ini diperolehi dari perairan Negara Jepun. Omega Guard Shaklee ini 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Ini kerana sumbernya dari ikan asli bukan dari hati minyak ikan. Oleh kerana diperbuat dari sumber ikan yang terpilih, Omega Guard Shaklee memiliki tujuh jenis asid lemak Omega 3 yang semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.




Satu kajian telah dilakukan terhadap minyak ikan di pasaran. Hasilnya menunjukkan bahawa minyak ikan Omega Guard Shaklee mengandungi EPA dan DHA yang paling tinggi, membekalkan 900mg EPA dan DHA. 










Terdapat banyak kebaikan Omega Guard Shaklee ini, antaranya adalah 30 kebaikan yang unggul:

  1. mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS golongan wanita
  2. berfungsi melicinkan kulit dan kulit tampak kemerah-merahan
  3. menghalang salur darah dari tersumbat
  4. mencegah strok
  5. mengawal tekanan darah pada kadar normal
  6. mengurangkan ketegangan urat leher
  7. merendahkan serangan sakit kepala
  8. mengawal kolestrol dalam badan
  9. mengelakkan pembekuan darah pada tubuh badan
  10. mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
  11. menurunkan berat badan
  12. mencegah masalah obesiti
  13. risiko sakit jantung berkurangan
  14. mengelakkan serangan jantung bagi pesakit jantung
  15. membantu tumbesaran dan perkembagan otak bayi di dalam kandungan ibu
  16. menambah sistem imun tubuh badan, terutamanya kanak-kanak
  17. menyihatkan paru-paru
  18. meningkatkan kadar memori seseorang
  19. mengurangkan masalah kulit seperti ekzema, proriasis dan lain-lain
  20. mengelakkan risiko demam hay, bronkitis, asthma, hepatitis dan SLE
  21. memperbaiki masalah buah pinggang
  22. menghalang kanser payudara, prostat, kolon dan paru-paru
  23. meningkatkan kesihatan hati selepas menjalani pembedahan
  24. meningkatkan fungsi pankreas bagi pesakit kanser
  25. menyokong kesihatan sendi-sendi badan
  26. mengelakkan penyakit gout
  27. memperbaiki masalah autism
  28. mengelakkan insomnia
  29. mengawal emosi
  30. memelihara kesihatan jantung


Omega Guard Shaklee yang UNGGUL


Khasiat Omega Guard Shaklee



Ibu Hamil

  • Membantu perkembangan otak bayi semasa dalam kandungan
  • Mengurangkan risiko kelahiran bayi pra matang (bersalin awal)
  • Mengurangkan risiko gila meroyan selepas kelahiran bayi (membantu menstabilkan emosi) dan meningkatkan kesihatan mental bg mengurangkan risiko si ibu daripada mengalami kemurungan, tekanan dan kebimbangan
  • Mengawal kenaikan berat badan yang mencanak-canak naik


Ibu Menyusu
  • Menyalurkan khasiat Omega-3 untuk sistem imunisasi badan kanak-kanak serta perkembangan otak.
  • Membantu penurunan berat badan ibu tanpa menjejaskan penyusuan


Kanak-kanak
  • Pertumbuhan badan yang sihat selain kesihatan otak ( bijak dan fokus pada pembelajaran)
  • Yang sering demam, selsema, batuk serta jatuh sakit.etc athma, eczema
  • Memperkuatkan sistem imunisasi badan


Mereka yang mengalami masalah berat badan
  • Membantu pembakaran lemak dengan lebih cepat berbanding lecithin
  • Omega-3 akan meningkatkan hormone Leptine yang mengawal selera makan (kurang makan dan sentiasa kenyang)


Sering alami masalah kesihatan
  • Batuk berkahak, selesema yang berterusan
  • Sakit-sakit sendi , kolestrol tinggi
  • Pesakit darah tinggi
  • Pesakit jantung - membantu merendahkan kedua-dua tekanan sistolik (darah dipam daripada jantung ke sel) dan tekanan diastolik (darah dipam daripada sel-sel ke jantung).Dengan itu, ia mengelakkan pembekuan darah yang boleh menyumbatkan saluran darah serta mengurangkan tekanan darah tinggi.


Mereka yang mementingkan tahap kesihatan yang bagus
  • Sesiapa sahaja yang mementingkan kesihatan untuk memelihara diri dari penyakit jantung, strok, obesiti dan kencing manis
credit



Jom baca testimoni pengguna yang in  ❤ dengan OMEGA GUARD SHAKLEE :










 



klik ikon dibawah untuk mendapatkan
OMEGA GUARD





Ada sebarang pertanyaan? Ingin tahu lebih lanjut mengenai OMEGA GUARD yang sesuai dengan budget dan kehendak anda, sila hubungi saya.



I'm Your SHAKLEE Independant Distributor

NASIR/SYAHIRAH
ID No. 909042 
SMS/WhatsApp : 012-3903309/017-3047554

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Continue Reading